17 grudnia 2013

Muffinki z jabłkami

Dzisiaj mam dla Was przepis na naprawdę smaczne i zdrowe muffinki. Są one wręcz idealne na zimę - wykorzystujemy w nich jedne z niewielu dostępnych o tej porze roku owoców, poza tym lekkie i uniwersalne - idealne na każdą okazję!
Smakują nie tylko wielbicielom pieczonych jabłek:)

Składniki:
  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 70 g cukru (u mnie częściowo brązowy)
  • przyprawy korzenne - do smaku, szczególnie polecam cynamon
  • 135 g jogurtu naturalnego (u mnie jedno opakowanie)
  • 100 ml mleka
  • 75 ml oleju
  • jajko (ubite)
  • 2 jabłka

W jednej misce mieszamy wszystkie suche składniki, w drugiej - mokre. Następnie szybko (i niedokładnie) mieszamy zawartości obu naczyń. Jeśli ciasto jest zbyt gęste, należy dolać trochę mleka, wszystkie składniki dawałam "na oko". Do miski wrzucamy obrane i pokrojone w drobną kostkę jabłka.
Ciasto nakładamy do papilotek (u mnie wyszło idealnie 12) do wysokości ok. 3/4. 
Muffinki pieczemy ok. 25 minut w temperaturze 190 stopni.






Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz